Gaggia Classic geborsteld staal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 63 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gaggia Classic geborsteld staal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Eric 25-12-2015

De Gaggia Classic is van binnen een compleet andere machine geworden, minderwaardig.
Verdwenen is de klep die er voor zorgt dat de druk in de zetgroep wordt afgevoerd (veel geroemd in de andere reviews): in het filter vindt u dus geen droge puck die makkelijk uit te kloppen is, maar een badje koffiedrab. Voordeel is dan weer wel dat backflushen ook niet meer mogelijk is.
Schakelt u de machine ruim van tevoren in, zodat alles goed doorwarmt ? Na negen minuten schakelt dit apparaat zichzelf weer uit.
Doseert u de stoom graag zelf om de melk mooi op te schuimen ? Deze draaiknop is in het echt een aan/uit schakelaar, niet geschikt om de stoom mee te doseren.

jess1ca26 01-02-2015

Stond goed aangeschreven, dus gekocht. Helaas "trillen" de bouten eruit tijdens gebruik. Ontkalken moet veel vaker dan me lief is. Achteraf had ik liever een ander app. genomen.
Koffie smaak is niets mis mee!

cli 02-08-2014

Ik heb een tweedehands Gaggia overgenomen, deze was verstopt bij een van de kleppen. Mooie van de Gaggia is dat deze in al die jaren weinig is veranderd in ontwerp. Als je beetje handig ben kan je deze zelf repareren als er wat aan de hand is. De schema's kan je vinden door even te googlen.
Ik heb die van mijn een service gebeurt gegeven en de verstopte klep heb ik ook schoon gekregen door een avondje in azijn te laten weken.
Mbt onderhoud, eens in de 3-5 maanden ontkalken, elk maand backflushing met azijn.
Mbt hoe zet ik een kopje espresso, even op youtube zoeken. Een stap die men vaak overslaat is om eerst met een lege piston 5 seconde deze aan te zetten.

hanheefteenmessensetgekocht 02-11-2013

Tegenvaller.
In het begin lekkere koffie, maar geen constante kwaliteit koffie. Soms zit er een bakje tussen die niet te drinken is.
Na anderhalf jaar kwam er helemaal geen koffie meer uit. Verstopt, ondanks regelmatig ontkalken.
Na gaggia in Lelystad gestuurd voor een beurt. Met verzendkosten erbij 130 euro, maar hij deed het weer. Nu vol goede moed nog beter onderhouden. Om de week ontkalken, met gaggia ontkalken, brita waterfilter gebruiken, maar helaas. Ondanks al die uren schoonmaken, zit hij weer helemaal dicht. Zelfs zonder piston komt er vrijwel geen water meer uit.
Ik ga op zoek naar een ander apparaat.

Anonymouse 03-11-2013

Wat jammer, herken ik helemaal niet. Jarenlang gebruik zonder problemen.

Wellicht een idee om droge (vb Lavazza Goud) i.p.v. vette (vb Australian) bonen te gebruiken. Deze verstoppen niet.

Ik gebruik Bar le Duc water wegens kalk in het leidingdrinkwater.

hanheefteenmessensetgekocht 03-03-2014

e-care in Duiven heeft de machine nagekeken, en er is een klep kapot. reparatie: 146 euro. Dat is hij dus niet waard.
Helaas, binnen 3 jaar total loss.

mvt72 04-06-2013

Nu 8 jaar in gebruik, en nu is er een knop afgebroken (van de melkstomer). Fijn apparaat, altijd even kwartiertje van te voren aanzetten om op temperatuur te laten komen. Eens in het halfjaar ontkalken, en helemaal schoonmaken. Ook belangrijk is de juiste maling (bij Simon L. weten ze hoe fijn die moet zijn, als je ze vertelt welk merk machine je hebt).
Echt waar voor je geld, dit machientje. Ga waarschijnlijk gewoon weer deze kopen.

siro2013 29-03-2013

ik heb de machine nu 1,5 jaar, kort dus, nu komt er door het piston/pistol geen koffie/water meer. Zonder pistol/piston spuit het water euit. Dus nu al op zoek naar nieuw piston....ik zie ook maar 1 klein gaatje in het bakje zitten, beetje weinig lijkt me.....

KaldiGouda.nl 05-03-2015

Nog geen nieuw filterdrager of filterbakje kopen! Plaats een reinigingstablet (coffeewasher, koffiereiniger) in het filterbakje en zet de machine aan en uit totdat de verstopping is opgelost…opgelost voor hooguit €1,-

Succes!

italiaan 08-03-2013

Slecht apparaat. Al twee keer terug geweest omdat de koffie niet doorloopt. Zeker als je twee kopjes tegelijk wilt maken. We ontkalken hem regelmatig.
Niet kopen.

rvt 09-03-2013

Lijkt me sterk dat het een slecht apparaat is en dit lijkt meer op een gebruiker die niet weet hoe correct bonen te malen en hoe je correct deze moet aanstampen.

Ontkalken heeft hier natuurlijk niets meet te maken omdat deze nauwelijks de druk beïnvloed, tenzij kalk ergens iets blokkeert natuurlijk.

Als de koffie niet doorloop dan kun je hetvolegde proberen:

1) Maal de bonen iets minder grof, en onthoud deze setting
2) Stamp minder hard aan
3) Minder koffie gebruiken

Maak alleen èèn wijziging per keer zodat je precies weet wat het effect is.

Lukt het bovenstaande, koop dan gewoon een druiper?

janlouis 14-03-2013

Probleem met niet doorlopen van water wordt veroorzaakt door ontkalken.De kalkresten blijven in de kop zitten en blokkeren tenslotte de vier uitloopgaten.Oplossing:apparaat op zijn kop zetten,zeefje loshalen,de twee imbusbouten van de kop losdraaienen en de kop verwijderen.Dan met een schroevedraaier de binnenkant van rotzooi ontdoen.De kop zit wel behoorlijk vastgekit door de kalkresten,dus flink met een grote schroevedraaier er tegenaan wrikken.

jijerijiej 10-03-2013

Verkeerde koffie; gebruik echte Espressokoffie met fijne maling; bijv. van Perla of Douwe Egberts; een schepje per kop en dan goed aandrukken met een 'tamper' - dan krijg je vast topkoffie. Onlangs gebruikte ik ook een keer te grove koffie, dan loopt het aan alle kanten over. Het ligt dus heus aan je koffie en de maling. Probeer anders eerst eens kant en klaar koffie - dan weet je hoe het hoort. Veel succes!

Bakkie-pleur 09-11-2012

De gaggia classic is een geweldig espresso apparaat. 5 jaar in bezit en nog altijd zeer tevreden over de kwaliteit van de koffie en de eenvoud van de machine. Eens in de week of twee weken de douchekop schoonmaken en eens in de 3 maanden ontkalken en/of de piston ring vervangen en het apparaat functioneert weer als nieuw. Het onderhoud is zeer eenvoudig uit te voeren. Uitstekende service van de importeur uit Lelystad voor de levering van pistonringen en een kapot filterhouderhandvat (mooi dat je dan niet de hele filterhouder hoeft te vervangen) Inmiddels staat er een Gaggia bonenmaler naast en smaakt de nu versgemalen koffie nog beter.

Cees Brinkhuis 10-09-2012

Wij hebben de machine met veel plezier sinds 6 maanden gebruikt. 3 weken terug opgehaald door Servilux voor reparatie. Er kwam wel stoom maar geen koffie meer uit.
De machine net terug gekregen met exact het zelfde probleem er nog in. Wordt morgen weer opgehaald.

arjandijk 28-12-2012

Wij hebben hetzelfde probleem, ook na ca. 6 maanden. Is het bij u inmiddels opgelost? Zo ja, wat is uw advies voor ons?

Paul Brackel 01-05-2012

Wij wonen in een gebied met lage hardheid (7) en zouden dus geen problemen moeten hebben.

We hebben de machine regelmatig met ontkalkte behandeld maar ondanks dat was reparatie nodig na 6 maanden en recent kwam er weer geen water uit.

Toen bleek dat we (1) apparaat op z'n kop moesten zetten, (2) sproeikopje (dunne plaatje) eraf en (3) met een imbus sleutel de dikke ijzeren plaat daaronder moesten verwijderen en schoonmaken. Een monteur heeft het voorgedaan.

Toen we thuis waren lukte het ons niet en dus kwam er geen koffie uit.
Te ingewikkeld.

We hebben een volautomaat gekocht. Klaar

rvt2 02-05-2012

Paul,

vergeet niet dat je ook je vol-automaat zo nu en dan moet schoonmaken!
Ikzelf haal het sproeikopje en dunne plaat zo'n beetje elke een a twee maanden uitklaar. Even schoonmaken en weer in elkaar zetten.
We hebben de machine nu zo'n jaar of 5 en 3x ontkalkt. Ik moet even op een stuk hout kloppen, maar hij doet het nog steeds zoals nieuw!

Steven86 09-11-2011

Wat een super apparaat en zeker voor het geld!! Ik denk ik zijn prijsklasse absoluut de beste. Je maakt hiermee heerlijke Espresso's, cappuccino's en lungo's. Het blijft natuurlijk wel een kunst om een goede bak te zetten. Let op de juiste maalgraad van de koffie; gemalen koffie van bv. Kaldi is prima! Lavazza uit de supermarkt bevalt slecht. Koop een goede tamper erbij voor de juiste aanstamping. Voor cappuccino's moet je óf verse volle melk gebruiken óf Friesche Vlag volle melk lang lekker. Enige minpunt is dat ik vind dat de kopjesverwarmer niet superheet wordt.

Vantilt 21-08-2011

Prima apparaat. De crema perfetta filter is waar je aan moet wennen. Tussen de twee laagjes kan drab ontstaan. Oplossing: leg een een paar keer in kokend water met soda. Je ziet de troep eruit komen. Duurzame oplossing: knip koffiefilterpapier in grootte van het filter. Bij gebruik; filterpapier natmaken en espresso erop. De espresso blijft even lekker met mooi cremalaagje. Ook piekfijne capuccino/ cafe au lait. Koop een blindfilter en backflush je apparaat 1 x per maand.

Alberto123 14-08-2011

Dit is een perfect apparaat. Maar heel jammer is dat sinds een jaar
een nieuw soort filterbakje wordt bijgeleverd. Als je deze gebruikt
zonder het bijgeleverde zwarte dopje spuit de koffie alle kanten op.
Dat dopje ligt los in de piston dus valt er gemakkelijk uit bij
verwisselen van 1 naar 2 persoons filterbakje. Vroeg of laat ben je
hem kwijt. Je kan wel via de Gaggia importeur uit Lelystad het
originele bakje bestellen. Dus aanrader, maar wel met het originele
filterbakje!

greanbean 12-04-2011

Fijne machine zonder overbodige poespas.
Hij doet waar'ie voor gemaakt is: Heerlijke espresso en prima cappucino's, cortado's en wat je er nog meer uit wilt halen. En dat al meer dan 4 jaar.
De service van Gaccia is ook goed. Als je hem naar Lelystad brengt, krijgt 'ie ter plekke een servicebeurt. (wel even bellen dat je er aan komt)
Na een paar uur haal je hem weer op. Wat je al die tijd moet doen is wel een probleem, Lelystad is een oort waar je helemaal niet wezen wilt......
Dacht laatst dat mijn Gacciaatje het begeven had, maar na een uur met hoge concentratie ontkalker ontplofte er binnenin iets, en hij pompt weer als een krijger.
Ik brand mijn eigen bonen en ben een kritische koffiegek, maar deze machine doet veel voor een goede prijs.

fons099 09-03-2011

Gewoon heerlijk simpele machine.
Wel van belang om goed op temperatuur te laten komen.
De 5 voor mogelijkheden is geen kritiek. Maar de machine kan alleen maar espresso en stoom maken.
Meer hoeft ook niet, anders had ik wel een andere gekocht.

g.e.otte 05-03-2011

het gebruiksgemak is groots. de vormgeving is mooi en tijdloos. de koffie die hij maakt, smaakt goed (natuurlijk wel afhankelijk van welk merk je koopt). ik ben zeer tevreden.

Hans Friesland 08-01-2011

Fijn apparaat, gebruik naast (Simon Levelt) losse koffie (grve maling)ook pads, prima!
Voor 2 kopjes espresso: altijd 2x enkel, dus geen dubbele houder gebruiken!
Elk jaar even kop eraf en nieuwe ring erin, verder elke dag bajonet goed schoonmaken, elke week even broeirooster loshalen en ontvetten.

DieuwertjeB 28-01-2012

Wat bedoel je met bajonet en broeirooster? Heb hem net aangeschaft, dus flink aan het proberen en proeven. Nog niet helemaal de juiste hoeveelheid koffie gevonden, maal zelf m'n bonen uit Ethiopie. Nog een tip over de maalgraad? Grof, of juist fijn?

Mart63 09-02-2010

Zojuist na 13 (!) jaar trouwe dienst afscheid moeten nemen van mijn Gaggia Classic. Ik heb hem wel elk jaar even uit elkaar gehaald, goed schoongemaakt en zo nu en dan wat onderdelen vervangen. Bij elkaar in die 13 jaar niet meer dan € 50 aan onderdelen uitgegeven. Wil zo snel mogelijk weer een Gaggia!

kees253 27-11-2012

@Deolb, gewoon nog een keer goed ontkalken is meestal genoeg. Ik heb ook een paar keer zoiets gehad. Het lijkt wel of hij juist verstopt raakt van het ontkalken. Extra ontkalken lost het weer op.
Te koude koffie uit het eerste kopje is te voorkomen door eerst wat water via de filterhouder (zonder filter) in het kopje te laten lopen. Apparaat en kopje worden zo goed voorverwarmd.

kees253 27-11-2012

Deolb 21-11-2011

Hi Mart. kan je ons aub meer informatie geven wat je precies deed om zlang van je Classic te genieten? Wat heb je moetebn vervangen e.d? Bij ons geeeft ie na 2 jaar bijn a geen water meer. Tips? Alvast bedankt en groet, Ed

Theo-espresso 09-12-2008

Nu 2 jaar in gebruik en net de rubberen ring vervangen voor de 1e keer. Had eerder gemogen want hij lekte al een tijdje; ik wist niet dat het nodig was. Ik zal dit jaarlijks gaan doen. De kosten zijn het niet: €8,=

Prima apparaat voor mensen die weten hoe ze met een piston machine om moeten gaan (of dat willen leren)

De maling van de bonen moet wel goed zijn voor de Gaggia; in de winkel wisten ze er wel raad mee (standje 1.2?). Dan hoeft er niet gestampt te worden maar lichtjes aangedrukt.

raw 13-11-2008

Circa 5 jaar in gebruik. Geweldig en robuust apparaat. Na ontkalk beurtje zat de klep vast, apparaat binnen 48 uur gerepareerd retour van de importeur, top service dus! Bij gebruik van zacht kraanwater hoeft apparaat weinig ontkalkt te worden. Koffie dient wel behoorlijk fijn gemalen te zijn, omdat de pomp behoorlijk sterk is(?). Gebruik van stoompijp is gepruts zoals bij de meeste niet professionele apparaten. Alle koffie van Boot uit Baarn is top. Lavazza en Kaldi ook niet verkeerd voor zeg maar doordeweek.

Slig 03-11-2008

Ik heb nu zo'n 12 jaar een Gaggia Classic en tot volle tevredenheid. Twee keer heb ik de boiler vervangen, dat is nodig vanwege de aluminium legering ('aanvreten')
Regelmatig schoonmaken en ontkalken (ondanks gebruik van Britafilter)!! De koffie die wij de laatste jaern gebruiken is Molinari, smakelijker dan Illy (vinden wij en velen met ons)en nog goedkoper ook.

els2008 11-01-2008

slechte ervaring met mijn Gaggia classic
gekocht in 2003, na lang zoeken en rviews lezen. Heel tevreden geweest, lekker koffie, veel geprobeerd aan merken en mailingen. Ook een aparaat gekocht om zelf bonen te malen. In 2006 gaf de machine geen druk meer, deed niets meer. Teruggebracht naar een goede koffiezaak in onze stad. Voor ruim 75 euro laten maken. Bleek verkalk (ondanks gebruik van gefilterd water en ontkalken). Nu eind 2007, ja met de kerst, weer hetzelfde euvel. In de winkel toen zei de meneer het is een heel onderhoudsgevoelig aparaat! en dat vinden wij dus ook.
We balen ervan en de koffiezaak is failliet! dus geen garantie meer op de reparatie te verhalen. Ik snak naar een goed bak espresso thuis, maar welke keus zou ik dan moeten maken? weer repareren? is volgens mij niet meer rendabel.
Dus vandaar toch mijn negatieve beoordeling

Hugo Vermaat 23-08-2007

Na alle lovende en kritische commentaren gelzen en gewogen te hebben en ook de internationale beoordelingen op hun respectieve merites gewogen te hebben, heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de Gaggia Classic. Waarom? Toegegeven het is geen top apparaat, maar de prijs is zeer redelijk. Voor dat geld wordt heel veel kwaliteit geboden. Een 1ier gr.cru classé van de Bordeau kost meer dat een Rhonewijn en er is kwaliteitsverschil. Zo is het ook met de Gaggia.
De beweringen dat het een slechtapparaat is verwijs ik simpel naar het land der fabelen!.
Echter: een lekkere espresso maken kost tijd, geduld en oefening. Ik ben begonnen met de goedkopekoffie van V&D en heb net zo lang geëxperimenteerd totdat ik een goede kwaliteit expresso/capucinno maak.
Hoe handel ïk:
1. gefilterd water
2. ik vries de bonen in. bonen nemen geen water op, doch door de adhesie kleeft wel vocht aan de bonen.
Dit vocht moet verwijderd worden (bijv. met behulp van de magnetronhetelucht oven (4min per ons bonen)
3 koffie malen (met mijn Gaggia MDF op stand 7).
4. in de pistonhouder leg ik vervolgens een papierfilter
(even bevochtigen) en ongeveer 8 gram gemalen koffie.
5 met metalen tamper aandrukken (test: draai de piston even om, er mag geen koffie uitvallen, anders niet goed aangedrukt.)
6 kopjes voorverwarmen (bij voorkeur met heet water uit de kraan). Koffieapparaat is reeds aangezet en warm
7. de hoeveelheid koffie mag niet meer zijn dan 30 max. 40 ml. (anders bittere nasmaak en slechte crema)
(let op dat u ook de piston vooraf goed heet verwarmt)
8. voor capuccino gebruik ik NIET de blaaspijp doch
mijn eigen melkklopper en verwarm deze in de magnetron (voor 2 kopjes capuccino 1 kopje melk gebruiken).
Na afloop piston schoonmaken met blaaspijp of onder de kraan. Doorloop even aanzetten en schoonmaken met een velletje keukenpapier.
Als u deze richtlijnen volgt krijgt u een perfecte koffie.
9. Ten slotte de koffiebonen. Ja Illy, maar een Italiaanse winkel bij mij in de buurt die alle grote merken verkoopt, raadde mij aan om eens Antico Aroma van Zincaffe SpA te proberen. Is zeker 3 klassen beter dan La Place van V& D. (Mag u reden wat ik gebruik!)
Zo! Wie het voorgaande volgt wordt niet teleurgesteld.

Rene Hageman 06-07-2007

Een half jaar geleden de Gaggia Classic gekocht. Het was mijn eerste echt goede espresso apparaat. Een aantal jaren eens een Braun gekocht, waarvan direct het waterreservoir begon te roesten.

Het enige wat ik mis bij de Gaggia Classic is een lampje of acoustisch signaal, dat aangeeft dat het water heet genoeg is. Verder is het een mooi en robuust apapraat, zet het prima espresso en werkt alles heel professioneel.

Hans 2007 26-06-2007

Heb dit apparaat nu een half jaar en vind het echt een topper. heb er wel mee moeten oefenen om de melk goed te schuimen maar drink nu elke ochtend een grande capucci. Heerlijk. Gebruik wel de duurste koffie en bronwater, wel anders geprobeerd maar beviel mij niet. De Gaggia vind ik echt top. Heb er nog niets mee gehad. En kan bij goed gebruik de melk perfect opschuimen. Wel moet je voor grote mokken het opvangbakje weghalen want anders past er alleen een espresso kop onder.